dimecres, de novembre 15

El Pont Vell de Manresa

El Pont Vell de Manresa ( 1.996)


Aquesta és una vista molt característica de Manresa on es veu el Pont Vell (un dels dos ponts medievals sobre el riu Cardener que hi ha a Manresa). El quadre està fet en un matí del mes de febrer des del Parc de la Seu.

A l'hivern a Manresa és corrent que al matí hi hagi una llum grogenca, producte de la barreja del sol i de la boira que s'està aixecant. Aquest ambient -amb el contrallum del Pont- és el que intenta reflectir aquesta pintura de 61x50 cms.

3 Comments:

At 7:01 p. m., Anonymous Anònim said...

Tal i com el bloguista exposa el pictofotograma, hom pot pensar que el pont data de l'any 1996, però en aquest supòsit soptaria la seva estructura el romànic avançat. Potser el bloguista volia sapastrement deixar paler que l'artista intel.lectual del pictofotograma, "Jota" Adam, va crear l'obra en la data esmentada.

En tot cas no està de menys apuntar que el Pont Vell de Manresa data del segle XII, d'un romànic català que el viatger interessat podrà trobar en altres indrets de la Catalunya Vella, el Pont de Camprodom sense anar més lluny.

Eren temps gloriosos per la nostra nació, molt probablment el comté Ramón Berenguer IV marxava al trot per damunt d'aquestes construccions seguit de les seves hosts per a conquerir noves terres de mans dels sarraïns. Lleida i Tortosa foren sotmeses i amb elles es va repoblar la Catalunya Nova i som el que som....si no hagués estat per aquests ponts! qui sap...

 
At 9:47 p. m., Anonymous Anònim said...

No sé si corresponde o no a la zona que señalas, tampoco sé si refleja el atardecer o el contraluz que señalas, lo que puedo decir es que el conjunto es un acercamiento a ese paisaje mediante trazos geométricos de lo más sugerentes. Y como ante estos estímulos lo más importante es que te guste o no, lo que puedo decir es que a mi me ha gustado, y mucho

 
At 10:53 a. m., Blogger jaume adam said...

Ana: Tienes razón, lo importante es que el cuadro guste independientemente de otras cosas.
Para mí sin embargo, es también muy importante que el cuadro represente (bien o mal) una luz y un paisaje determinados QUE EXISTEN EN LA REALIDAD. Creo que así el cuadro es más sincero.
Es decir: ceo que podría llegar al mismo resultado inventando el paisaje pero en este caso, yo no me quedaría tranquilo (aunque el observador vería el mismo cuadro)
Gracias por tu comentario Ana.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home